tirsdag 3. mars 2009

Showbiz

Jeg må innrømme det: Jeg er ingen stor TV titter, og selv om jeg prøver av og til å få med meg Gullrekka på NRK, men har jeg som regel sovnet lenge før den er avsluttet. Men det er ett program jeg virkelig prøver å få med meg: Showbiz!
Hvorfor?
Fordi programmet bekrefter igjen og igjen hvorfor kultur og næringslivssamarbeid er viktig. Det viser at alle mennesker har evne og mulighet til å glede seg over kulturelle uttrykk, eller skal jeg bare si uttrykk? For det er jo det kunst og kultur er; menneskelige uttrykk. Musikk, teater, dans, skrivekunst, visuell kunst er aktiviteter vi alle natrurlig bedriver i barndommen.

Dessverre slutter de fleste med det en eller annen gang når man blir voksen. Programmet viser gang på gang at folk uten spesielle begavelser i den retning danser og synger etter bare kort tids trening og opplæring.

Jeg er sikker på at et liknende konsept innen andre kunstformer ville ha vært like vellykket. Men det viktigste av alt viser programmet hva et slikt prosjekt gjør for ansattes selvtillit og selvforståelse Jeg kan bare gjette meg til hva det betyr for miljøet på arbeidsplassen: stolthet, latter, entusiasme samhold, nye venner og samtaleemner.

Alle bedrifter kan naturligvis ikke være med i Showbiz, men alle bedrifter, organisasjoner og virksomheter bør lære av det. Kultur på arbeidsplassen gir merverdi, enten det dreier seg om kunst på veggene, en sponsoravtale alle nyter godt av, eller at man engasjerer kunstnere internt.

Skrevet av Elizabeth 30/03/09

Kommentar fra nettsidene:

Hei Elizabeth,
Jeg blev veldig glad og enda mer motivert til å fortsette den konsept utviklingen min kollega og jeg har startet når jeg leste ditt innlegg. Vi har utviklet konsepter som går ut på teambuilding og feelgood på arbeidsplasser. Vi er et liten og unik kultur- og artistformidling, som spesialisert oss på dans, mote og show. Nå er fokus også på næringslivet. Her har vi nå skrevet noen presentasjoner på våre tilbud som jeg lurer på om du kunne tenke deg å se på for en kommentar? Vi er begge utøvende kunstnerer, men ønsker oss samarbeidspartnere for å ta våre planer til et høgre nivå. Send meg gjerne en mail på fredrik@sbproduksjoner.no så kan jeg sende deg våre forslag på teambuilding for næringslivet og andre feelgood arrangement for bedrifter.
Håper å høre fra deg.
Mvh
Fredrik

Posted by Fredrik, 23/04/2009 9:37am

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar