fredag 17. april 2009

Twitter, musikk og makt

Den siste ukes store oppdagelse har vært Twitter (eliz62). Nok en kommunikasjonskanal får det til å dirre i fingrene og kile i hjernen. Mulighetsrommet virker enormt, tilgangen til verden enkere enn noen sinne.

Jeg er ikke den eneste som har oppdaget Twitter i det aller siste. De tradisjonelle mediene har hatt store og mange oppslag om Twitter: det gjør folk umoralske, overfladiske og alle de andre tingene nye medier pleier å gjøre med en... Men jeg skal ikke diskutere det.


Jeg ønsker derimot å dele en oppdagelse jeg gjorde gjennom Twitter. Navnet Susan Boyle står listet sammen med mye annet over ukens Trend temaer. Ikke før jeg nylig fikk oversendt Youtube-snutten om henne på Storbritannias talent show . Se http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY gadd jeg å klikke på det. Overraskelsen ble stor. Her er det hundrevis, kanskje tusenvis at twitrer som mener noe om Susan Boyle og hennes praktfulle innsats på talentkonkurransen, og overraskelsen over denne. Jeg oppfordrer alle til å ta en titt, både på Youtube og Twitter.

Dette er et fantastisk godt eksempel på hvordan musikk kan påvirke og forandre holdninger og ideer. Musikkens kraft er stor. Kunstens kraft er stor. Derfor er det fundamentalt at vi har offentlig støtte for kultur, og at kultur og næringsliv samarbeider. Alle mennesker, enten de jobber i offentlig eller privat sektor må ha tilgang til kunst og kultur i sin hverdag. GOD HELG! Elizabeth.

Skrevet av Elizabeth 17.04.09

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar