tirsdag 9. mars 2010

Joy Vision - part 1


Joy Vision er månedens kulturelle innslag fra Forumets yngste bidragsyter. Skriver om det jeg syns er gledelige syn i Oslo hver uke - konserter, utstillinger, små og store oppdagelser og alt som gir inspirasjon til ideer jeg tar med meg tilbake på jobb.

Utekontor på Grünerløkka

Det er sjeldent jeg er på Grünerløkka midt på dagen i uken, men jeg var så heldig å få invilget to skrivedager der jeg kunne ha utekontor. Det var gull verdt, jeg fikk skrevet i inspirerende omgivelser og oppleve det jeg vil kalle en magisk atmosfære en helt vanlig torsdag på Grünerløkka.


Hvis man har anledning til det, så anbefaler jeg alle å gjøre det samme. Bruk også tid til å bare se på folk og ta inn nye impulser. Det er en investering i både seg selv og jobben, man kommer tilbake med masse ideer og ny energi.

Jan Vardøen - Oslos fremste byutvikler?

Jeg har sagt det før, og sier det igjen - Hva ville løkka vært uten Jan Vardøen? Forrige uke var siste innspurt av oppusningen til hans nyeste sted: The Nighthawk Diner. Det er en amerikansk diner som holder til i Seilduksgata/Thv.Meyers gate, rett ved Birkelunden.

Bilde fra "Kitty in the City"

Vardøen eier og driver så og si alle de kule stedene på Grünerløkka, og jeg tror veldig på hans kvalitetsbevissthet og helhetstenking. Det er sånne folk som skaper et miljø og på lang sikt skaper en attraktiv bydel og by.
The Nighthawk Diner åpner i løpet av uka!

Du kan lese mer om dineren her og her.

LA ROUX på Rockefeller


Jeg blir stadig positivt overrasket over konsertbyen Oslo. At et elektropop-band klarer å fylle Rockefeller på en tirsdag er ganske utrolig for en by på en halv million.

La Roux ble plutselig veldig stor over natten sommeren 2009 og det merket man først med utsolgt konsert på Blå tidlig høsten 2009, og igjen nå på tirsdag. Rockefeller var stappfullt, og vi hadde rigget oss godt til bak miksebordet (et hett tips til alle som vil på konsert, se godt, få bra lyd og kunne puste samtidig). Et av høydepunktene var da hun covret Rolling Stones' "Under my thumb". Her er et klipp fra en annen konsert i februar.


La Roux på myspace

Twitter og Spellemannspris
Jeg tror jeg kan snakke på vegne av alle som har iPhone med Twitter - det å se TV blir aldri det samme igjen. Det er nemlig blitt så mye morsommere! Og det å se middelmådige produksjoner av underholdningseventer, samtidig som man leser hva folk skriver om det på twitter, er ENDA morsommere.

Når det er sagt: Gratulerer Röyksopp, Montee, Donkeyboy, Noora Noor og John Olav Nilsen & Gjengen med harper!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar