onsdag 2. mars 2011

Det geniale digitale


Du og jeg lever mer og mer digitalt og er en del av en digital kultur – hva gjør det med kunsten, produktet og bedriften? Dette er tema for konferansen Kunst+Kapital i digitale tider 17.mars på BI, Oslo.

”If everything seems under control, you’re just not going fast enough”
Mario Andretti, racerfører


Digital teknologi gir enkeltmennesket mer makt enn før til å legge føringer på utviklingen og flere muligheter til å skape innhold. Dette forandrer hvordan vi innhenter, behandler og deler kunnskap. Noen kulturbransjer har merket dette på kroppen, som musikkbransjen og nå bokbransjen, mens eksempelvis kunstbransjen ikke har samme utfordringer, snarere heller bare muligheter. Vi ser at også samarbeid mellom kunst og kapital, kultur og næringsliv, berøres av den digitale revolusjonen. Digital teknologi endrer hvordan kulturliv og næringsliv ser på samarbeid og hvordan de samarbeider.



f.v: Eirik Newth (foto Jon Michael), Anne-Britt Gran, Richard Kunzmann, Petr Svarovsky

Foredragsholdere fra Norge og England skal dele sin kunnskap og erfaring innenfor:

- Digital kultur og digitalt publikum, kulturkonsum på nett
- Muligheter og utfordringer ved digitalisering av musikk og bok
- De beste samarbeidene mellom teknologi og kunst


”The digital or 'fourth revolution' is upon us and with a little knowledge you can use it to your advantage. First though you have to understand digital culture and its relevance to do creativity and commerce. At Kunst+Kapital, I will talk about the numerous and rapidly evolving ways all three are coming together. From crowdfunding, to location marketing to Google TV this is an area you simply cannot afford to ignore”

Patrick Hussey, Digital Manager i Arts&Business UK


Foredrag:

Patrick Hussey
Digital Press and Campaigns manager, Arts&Business UK
'Soft Eyes' - The digital revolution - how to use it to your advantage. Digital audiences and digital culture.

Eirik Newth
Astrofysiker og forfatter
Da teksten møtte nettet: refleksjoner etter et år med iPad og Kindle

Petr Svarovsky
Kunstner og høgskolelærer på Kunsthøgskolen i Oslo
Flirtman&Co. Urban interventions in the age of mobile networks.

Richard Kunzmann
Forsker, Fresh Minds Research UK
Evolving partnerships: how tech companies and cultural organizations benefit each other through collaboration

Silje Sjulstad og Marthe Utklev Gaupen
Studenter ved Kultur og ledelse på BI presenterer
The Creators Project

Anne-Britt Gran
Professor ved Handelshøyskolen BI
Kulturkonsum i krisetider: Utfordringer med det digitale kulturkonsumet

Gary Vanderhill
Managing Director, Musicnodes
Simple ideas needn't be easy - new businessmodels in the music industry

Panelsamtale
ledet av Anne-Britt Gran

Jarle Savio, A&R Manager EMI Norge
Anitra Figenschou, forlagssjef Humanist Forlag og høyskolelektor/fagansvarlig i "Bokbransjen" på BI
Elisabeth Ramfjord, eier Galleri Ramfjord


Her kan du se programmet og melde deg på Kunst+Kapital I digitale tider. Påmelding innen 10.mars!


Inntil da - her er en dose Fischerspooner med We are electric. Håper å se dere alle på Kunst+Kapital 2011!






Kunst+Kapital er en årlig konferanse og et samarbeid mellom Forum for Kultur og Næringsliv, Kunsthøgskolen i Oslo og Handelshøyskolen BI i Oslo
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar